چگونه سگ خود را تربیت کنیم؟(قسمت دوم)

اگر وبلاگ های قبلی ما را مطالعه کرده باشید، به مطلب سگ خود را تربیت کنیم (قسمت اول)برخورد کرده اید و امیدواریم که آن را مطالعه کرده باشید. در آن متن سعی کردیم که دو روش بسیار پرطرفدار و در عین حال کاربردی را برای تربیت سگ هایتان به شما آموزش بدهیم. این بار با آماده کردن مطلب چگونه سگ خود را تربیت کنیم؟(قسمت دوم)آمده ایم و می خواهیم که روش های دیگری را هم برای شما توضیح بدهیم.

روش های تریبت سگ ها:

استفاده از مدل آینه:

این روش بر پایه های تقلید و رقابت شکل می گیرد و برای اینکه بتوانیم به خوبی به تربیت سگ ها بپردازیم باید بتوانیم حس رقابت را در آن ها بر انگیزیم. برای مثال پاداش مورد علاقه آن ها را که می تواند اسباب بازی، غذا و تشویقی سگ یا چیزهای دیگر باشد، به سگی بدهید که بهترین کار را انجام داده است. در این تئوری سگ ها یاد می گیرند که صاحب خودشان یا سگ های دیگر را به عنوان الگوی صحیح انتخاب کنند و سعی در انجام رفتارهای مطابق با آن را دارند. متخصصان بیان کرده اند که این روش برای مربی هایی که وقت آزادتری دارند و در طول روز به مقدار بیشتری با سگ ها همراه می شوند، بهتر و موثرتر می باشد.

استفاده از تمرین الکتریکی:

در این روش شما از یک قلاده یا گردنبند که می تواند شوک الکتریکی ایجاد کند، استفاده می کنید. این روش از راه دور برای آموش مسائلی مانند درک محیط مجاز برای گردش سگ یا نزدیک نشدن به برخی مکان ها و… موثر است. در واقع در روش الکتریکی شما به ازای کار اشتباه سگ را تنبیه می کنید و یاد می دهید که چه کاری را نباید انجام بدهد. این روش در مقابل فیدبک مثبت قرار دارد. مربی ها اذعان کرده اند که در حالت عادی این قلاده ها آسیب کمتری به گردن سگ وارد می کنند و احتمال خفگی ندارد. اما اگر نگهدارنده های مبتدی سعی در استفاده از این روش را داشته باشند، به احتمال زیاد با ساز و کار آن آشنا نیستند و با تکرر استفاده از شوک باعث آسیب های جسمی و روانی به سگ می شوند. به همین دلیل توصیه می شود برای استفاده از این قلاده ها ابتدا با متخصص آن مشورت کنید.

شما تجربه استفاده از کدام روش مطلب چگونه سگ خود را تربیت کنیم؟(قسمت دوم) را دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.