نکات مهم در تغذیه و افزایش وزن پرندگان

پرندگان نیز در برخی از مواقع به دلایلی از جمله بیماری، افسردگی و… دچار کاهش وزن می شوند. برای پرندگان کاهش وزن محسوس می تواند خطرناک باشد. پس باید فورا برای این موضوع دنبال راه چاره ای باشید. در این جا ما به شما راه کار های حرفه ای برای افزایش وزن پرنده شما ارائه می کنیم.

قدم اول پیدا کردن مشکل است

اگر به تازگی فکر می کنید که پرنده شما دچار کاهش وزن شده و علت را نمی دانید قدم اول این است که دنبال مشکل گشته و آن را پیدا کنید. برای این کار به نزد دامپزشک رفته و از او بخواهید تا پرنده شما را کامل معاینه کند. با پیدا کردن مشکل می توانید به راحتی برای درمان کاهش وزن پرنده خود اقدام کنید. اگر مشکل یا بیماری خاصی در پرنده شما تشخیص داده نشود. ممکن است فقط به تغییر رژیم غذایی نیاز داشته باشد تا به وضعیت بدنی سالم و ایده‌آل خود برسد. دادن مقادیر بیشتر از غذاهای مورد علاقه پرنده ممکن است تنها چیزی باشد که حیوان به آن نیاز دارد.

افزایش وزن پرنده با رژیم غذایی

اگر پرنده شما بیمار بود و دوره درمانی خود را طی کرد، اکنون نوبت شما است که با استفاده از رژیم غذایی مناسب، به افزایش وزن دوباره پرنده خود کمک کنید. در این حالت می توانید از مواد غذایی که بسیار محبوب پرندگان هستند و در عین حال مقوی نیز می باشند استفاده کنید. مورد پیشنهاد ترین غذا هایی که برای افزایش وزن می توانید از آن ها استفاده کنید مغز ها هستند. مغز هایی چون پسته، تخمه آفتابگردان، بادام زمینی و بادام هندی از جمله غذا هایی هستند که بیشتر پرندگان به آن علاقه نشان می دهند.

علاوه بر غذا به روحیه پرنده نیز رسیدگی کنید

شاید یکی از دلایل کاهش وزن پرنده شما ابتلا به افسردگی باشد. می توانید برای شادی بخشیدن به روحیه اش، او را به گردش ببرید، فضای خانه را شاد کنید و با رعایت بسته بودن درب و پنجره ها و کوتاه بودن بال های پروازی می توانید او را از قفس خارج کرده و کمی آزاد بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.