غذاهای مجاز برای پرندگان

بارها شاید شاهد این موضوع بوده باشید که برای پرندگان پسماند های غذایی به خصوص برنج می پاشند. البته شاید این کار خالی از لطف نباشد اما اصلا درست نیست. برای پرندگان غذا های مجازی وجود دارد که باید از آن ها استفاده کنند. به خصوص اگر در خانه پرنده ای دارید باید بیشتر مراقب این موضوع باشید. در این قسمت از مجله پت لاین ما به شما غذای مجاز برای پرندگان را معرفی می کنیم.

غذای مجاز برای پرندگان: انواع میوه ها

میوه ها یکی از مفید ترین مواد غذایی هستند که می توانید در تغذیه پرندگان خود جای دهید. برخلاف سگ ها و گربه ها که نمی توانند هر میوه ای را بخورند، پرندگان عاشق میوه ها بوده و با توجه به خاصیت بالایی که دارند می توانید از انواع آن ها به خصوص میوه های مورد علاقه پرنده تان به او بدهید. آن را در قفس گذاشته و بعد از دو ساعت برای جلوگیری از خراب شدن و تجمع باکتری آن را عوض کنید.

حبوبات و جوانه گیاهان

یکی دیگر خوراکی های محبوبی که می توانید از آن برای پرندگان خود استفاده کنید، حبوبات هستند. چند نوع از حبوبات را جوشانده و بدون هیچ ادویه ای برای پرنده خود بگذارید. حبوبات سرشار از پروتئین هستند. البته حبوبات خام را به پرنده ندهید زیرا خطرناک است.

در کنار حبوبات پخته شده می توانید آن ها را خیسانده و اجازه دهید که جوانه بزنند با این کار ارزش غذایی حبوبات را بالاتر نیز می برید.

ارزش غذایی گندم را نیز نباید فراموش کنید. گندم یکی از غذا های محبوب پرندگان است.

از سبزیجات غافل نشوید

یکی دیگر از کامل ترین منابع غذایی که می توانید به عنوان غذای مجاز برای پرندگان روی آن حساب کنید، سبزیجات هستند. سبزجاتی که دارای برگ تیره هستند از دیگر سبزیجات بهتر می باشند.

اگر درست نمی دانید که کدام مواد غذایی برای گونه پرنده شما مناسب است حتما با یک دامپزشک مشورت کنید. اگر پرنده شما از غذایی خوشش نیامد آن را مجبور به خوردنش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.