تغذیه نامناسب پرندگان در فصل زمستان

برخی از افراد اگرچه در خانه از پرندگان مراقبت نمی کنند اما ترجیح می دهند که مراقب پرندگان بیرونی باشند. شاید با خود فکر کنید که می توانید از پس ماند های غذایی خود برای پرندگان استفاده کنید. اما ما به شما می گویم که این کار شما می تواند به ضرر پرندگان وحشی بیرون باشد. به شما می گوییم چطور تغذیه پرندگان در زمستان توسط شما به ضررشان خواهد بود.

تغذیه پرندگان در زمستان: جلوی انتخاب طبیعی را می گیرید

بدون شک در مورد انتخاب طبیعی چیز های زیادی شنیده اید. طی این نظریه طبیعت جانوران مقاوم را نگهداشته و جانوران ضعیف تر را از بین میبرد. در نتیجه ژن های مقاوم در هر نسل باقی خواهند ماند. خب شاید با خودتان بگویید چطور غذا دادن شما می تواند بر روی این روند تاثیر گذار باشد.

از آن جایی که زمستان شرایط برای پرندگان بومی منطقه سخت می شود، در نتیجه تنها پرندگان قوی که می توانند برای خود غذایی دست و پا کنند تا بهار زنده می مانند. شما با غذا دادن به آن ها جلوی روند طبیعی را می گیرید و پرندگان ضعیف نیز تا بهار زنده خواهند ماند. نتیجه رشد بی رویه پرندگان بومی در یک منطقه می شود. جمعیت آن ها بیش از حدی خواهد بود که منطقه قابل به تامین آن ها است.

استفاده از مواد نامناسب برای تغذیه پرندگان

برنج و نان خشک از جمله رایج ترین مواد غذایی هستند که برای پرندگان وحشی در نظر گرفته می شوند. غافل از این که شما با این غذا ها به آن ها آسیب وارد می کنید. غذا هایی که شامل ادویه ها و حتی میزان فیبر کمی هستند که پرندگان به آن نیاز دارند. با این کار شما روند تغذیه ای پرندگان بومی را عوض کرده و به دستگاه گوارش آن ها آسیب وارد می کنید.

به جای استفاده از این خوراکی ها می توانید در مقدار کم و در مناطقی که کمتر به محیط زندگی انسان ها نزدیک است از میوه ها، دانه آفتابگردان، گندم و ارزن استفاده کنید. این مواد غذایی برای بیشتر پرندگان مناسب بوده و برای زمستان گذرانی آن ها نیز مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.