مراقب تغذیه طوطی خود باشید

طوطی ها یکی از پرندگان مناطق گرمسیری باهوشی هستند که می تواند حیوان خانگی خوبی برای ما باشد. آن ها حرف زدن یاد میگیرند، قابل تربیت بوده و با توجه به شاد بودنشان می توانند دوست خوبی برای بچه ها و دیگر اعضای خانواده باشند. اما تغذیه طوطی ها نیاز به مراعات برخی از نکات دارد که باید آن ها را رعایت کنید. پس در این بخش از مجله پت لاین با ما همراه باشید تا شما را با باید ها و نباید های تغذیه این پرندگان آشنا کنیم.

تغذیه طوطی ها شامل همه چیز است

طوطی ها جزو موجودات همه چیز خوار هستند. بنابراین این برای تغذیه آن ها باید از مواد غذایی متنوعی استفاده کنید تا مواد مورد نیاز بدن آن ها تامین شود. شاید تعجب کنید اما طوطی ها حتی می توانند از تخم مرغ و گوشت مرغ نیز تغذیه کنند.

دانه ها غذای غالب هستند

دانه ها از جمله مواد غذایی مغذی برای طوطی ها هستند. هر کدام از دانه ها و آجیل ها را می توانید به صورت جدا جدا برای طوطی خود بگذارید. البته این را نیز در نظر بگیرد که این دانه ها باید خام بوده و بو داده نباشند. اصلا از دانه هایی که نمک دارند استفاده نکنید. نمک برای بدن طوطی ها بسیار مضر است. علاوه بر این شاید برایتان جالب باشد که طوطی ها به خوراکی های شور معتاد شده و دیگر دانه های بی نمک را قبول نمی کنند.

برای این که مطئن شوید که مواد مغذی کافی به بدن پرنده می رسد، دانه ها را با یک دیگر ترکیب کنید. می توانید از ماده مغذی مقداری را برداشته و با یک دیگر ترکیب کنید.

استفاده از سبزیجات و میوه ها

سبزیجات سرشار از آهن هستند. سبزیجاتی که دارای رنگ سبز پر رنگ هستند انتخاب بسیار خوبی برای پرنده شما هستند. می توانید از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کدو و… استفاده کنید. البته نباید از خواص پایان ناپذیر میوه ها به خصوص انگور غافل شد.

نباید های تغذیه ای

هر چند که گفتیم طوطی ها پرنده هایی هستند که می توانند هر چیزی را بخورند اما در نظر داشته باشید که باید هر چیزی را با روش خاص خود برای آن ها بگذارید بخورند. زیرا برنج و حبوبات را نمی توانند بدون پختن بخورند. باید حتما آن ها را به خوبی پخته و له کنید. همچنین می توانید از تخم مرغ و سینه آب پز مرغ بدون هیچ ادویه ای برای تغذیه طوطی خود استفاده کنید. فقط باید به دامپزشک مراجعه کرده و مکمل های مورد نیازی که طوطی ها را تقویت می کنند نیز دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.