علت بی اشتهایی در گربه ها

بی اشتهایی گربه ها یکی از مواردی است که صاحبان آن ها را نگران می کند. اما باید به شما بگوییم که بهتر است اول دلیل بی اشتهایی گربه خود را پیدا کنید. علل مختلفی وجود دارد که می تواند سبب این بی اشتهایی شود. با پیگیری می توانید این مشکل را حل کنید. تنها در صورتی که فکر می کنید تنهایی از پس حل این مشکل بر نمی آیید بهتر است با دامپزشک مخصوص گربه تان صحبت کنید.

افسردگی در گربه را بررسی کنید

شاید به تازگی متوجه شده اید که گربه شما مانند سابق به بازی کردن علاقه ندارد و یا فکر کنید که اشتهای خود را از دست داده است. افسردگی در گربه معمولا موجب کاهش اشتها در گربه شما می شود. علائم زیر می تواند نشان دهنده وجود افسردگی در گربه شما باشد.

  • گربه ای که دچار افسردگی شده زیاد می خوابد.
  • به نسبت قبل کمتر فعالیت دارد.
  • زود عصبانی شده و زود رنج شده است
  • دیگر مثل سابق برای کار های مورد علاقه اش حوصله به خرج نمی دهد.
مشکلات ناشی از دندان درد یا زخم دهان

اگر گربه شما دندان خرابی دارد و یا در دهان او زخم مشاهده کرده اید بدون شک این موارد می توانند سبب بی اشتهایی شوند. این خرابی و یا زخم با غذا خوردن بیشتر باعث به وجود آمدن درد می شوند پس گربه برای جلوگیری از درد از غذا خوردن امتناع می کند.

تکراری شدن غذا

گاهی گربه ما از خوردن غذای همیشگی خود خسته شده و با امتناع از خوردن آن، درخواست خود برای غذای جدید را نشان می‌دهد. گاهی هم با تغییر در نوع یا برند غذا، گربه به دلیل تغییر ناگهانی مزه غذا از خوردن آن خودداری می‌کند. در نظر داشته باشید که هر گونه تغییر در رژیم غذایی، باید به آهستگی و با افزودن غذای جدید به صورت تدریجی در طول یک هفته به غذای قبلی گربه انجام شود تا گربه شما کم‌کم با طعم غذای جدید آشنا شود.

سایر موراد تاثیر گذار در بی اشتهایی گربه ها

مواردی که در بالا بیان کردیم جزو اصولی ترین مواردی است که ممکن است برای گربه ها پیش بیاید. اگر هیچ کدام از این موارد علت بی اشتهایی گربه شما نبود. شاید مواردی مانند غذای سرد، پیر شدن، از دست دادن صاحب، تازه وارد بودن، مسومیت و یا واکسن زدن سبب شود که گربه شما دوره از بی اشتهایی را تجربه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.