درست کردن غذای خانگی برای سگها

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید کمی غذای خانگی خوشمزه درست کنید اما تا به حال به این فکر کرده اید که می توانید چند تا غذا یا تشویقی سالم را برای سگ های خود نیز درست کنید؟ با ما همراه باشید تا شما را با موادی که می توانید در غذای خانگی سگ استفاده کنید، آشنا کنیم.

3 ماده مهم اولیه تهیه غذای خانگی برای سگ
  • گوشت ماهیچه ای
  • استخوان همراه با گوشت(ترجیحا استخوان پا)
  • سبزیجات(برگ دار و بدون نشاسته)

قبل از این که دست به کار شوید و برای سگ خود یک غذا درست کنید این را در نظر بگیرید که دستور پخت کامل وجود ندارد و پس بهتر است ابدا این غذا ها را به جایگزین غذا هایی که از بیرون تهیه می کنید تبدیل نکنید و تنها از روی علاقه و یا سرگرمی آن را انجام دهید.

گوشت ماهیچه ای

یکی از مهمترین اساس تهیه غذا خانگی برای سگ استفاده از گوشت ماهیچه ای است. برخلاف انسان ها، سگ ها می توانند گوشت خام را بدون مریض شدن بخورند زیرا سیستم گوارش آن ها با سیستم گوارش ما متفاوت است. ماهیچه مرغ و گوشت حیواناتی مانند بز و خرگوش مورد علاقه همه سگ ها خواهد بود. همچنین ماهی های خام نیز می تواند برای سگ ها بسیار مفید باشند.

استخوان همراه با گوشت

یکی از منابعی که می تواند کلسیم بدن سگ ها را تامین کند، استخوان است. یکی از راه های تهیه غذا برای سگتان می تواند این باشد که غذاهایی که تهیه می کنید شامل قطعه های استخوان به همراه گوشت باشد. سگ می تواند خود به صورت مستقیم کلسیم استخوان را بگیرد.

سبزیجات

برخی از سبزیجات را باید حتما در رژیم غذایی سگ خود بگنجانید. سبزیجاتی مانند:

اسفناج ، هویج ،نخود فرنگی ،کاهو ،انواع کدو (کدو تنبل ، کدو سبز )،گل كلم،کلم بروکلی ،خیارها،مارچوبه

این سبزیجات نیز می توانند سودمند باشند اما ضروری نیستند:

سیب زمینی شیرین، ،کرفس،کلم ،جوانه بروکسل ،گوجه فرنگی ،قارچ ،لوبیای سبز (وقتی پخته شدند) ،هر نوع توت خوراکی ،هر نوع خربزه ،سیب ،گلابی ها ،موز ،آناناس

نکته مهم در مورد تغذیه سگتان این است که باید مراقبت های غذایی و همچنین دستور های غذایی را کاملا رعایت کنید. در نظر داشته باشید سگ ها نمی توانند هر چیزی را بخورند. در نتیجه استفاده از ادویه ها، نمک و یا هر نوع افزودنی دیگر در غذای آن ها خطرناک است. توصیه می کنیم پیش از دست به کار شدن برای درست کردن غذا، حتما با دامپزشک سگتان مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.