بزرگترین نژاد سگهای جهان

The biggest dogs in the world-petline

علارغم ظاهر بزرگ، بزرگترین سگ های دنیا معمولا حیواناتی باهوش، دوست داشتنی، آرام و وفادار هستند. در طول تاریخ از این سگ ها برای محافظت از دام، قلمرو ها و همچنین شکار استفاده کرده اند. مهمترین فاکتور هایی که هنگام خرید باید به آن دقت کنید این است که سگ های بزرگ به خانه های بزرگ، غذا های بیشتر و مراقبت های بهداشتی گران تر نیز نیاز دارند. با این حال آن ها مورد علاقه اعضای خانواده بوده و با بچه ها و سایر حیوانات خانگی به خوبی کنار خواهند آمد. در ادامه چند مورد از این نوع سگ های بزرگ که در دنیا مشهور هستند را به شما معرفی می کنیم.

ST. BERNARD

قد این سگ ها بین 69 تا 89 سانتی متر است همچنین وزنشان از 73 تا 117 کیلوگرم متغیر است. این سگ های غول پیکر و بزرگ برای کمک و کار پرورش یافته اند. در مناطق کوهستانی رشته های کوه های آلپ، این سگ ها مشغول امداد رسانی به کوهنوردان بوده و به عنوان سگ گله نیز در آن جا زندگی می کنند. این سگ ها در صورت پرورش بسیار وفادار و آرام خواهند بود.

NEWFOUNDLAND

این نژاد دارای سگ های عظیمی است که قد آن ها تا 183 سانتی متر نیز می رسد. وزن 118 کیلوگرمیشان نیز نشان از هیکل و جسه بزرگشان دارد. برخلاف قیافه خشنشان دارای روحیه مهربانی بوده و شناگران ماهری نیز می باشند. از این رو از آن ها در کارهای غواصی و نجات غریق کمک می گیرند. قلب مهربان و رفتار خوبشان سبب شده تا به آن ها لقب غول مهربان داده شود.

TIBETAN MASTIFF

ماستیف های تبتی اگرچه در واقع ماستیف نیستند اما سگ های نگهبان گله هستند. این سگ ها با قیافه غول پیکر خود از رویارویی با پلنگ ها و گرگ ها هیچ ابایی نداشته و در گذشته از آن برای شکار خرس نیز استفاده می شده است. این سگ ها بزرگ و غول پیکر بوده و دارای وزنی بین 45 تا 75 کیلوگرم هستند.

LANDSEER

آخرین مورد از لیست ما سگ های لاندسیر یا دزدگیر هستند. این سگ ها بسیار شیرین و مهربان بوده و به راحتی تربیت می شوند. وزن آن ها در حدود 82 کیلوگرم بوده و قد آن ها 182 سانتی متر است. آن ها از کمک به دیگران لذت برده و در کار هایی چون نجات غریق و نگهبانی از گله با انسان ها همکاری می کنند.

شما دیگر چه نژاد هایی از سگ ها را به عنوان بزرگترین سگ های دنیا می شناسید؟ آن ها را به ما معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.