نکات خواندنی درباره غذای لاک پشت ها

Turtle food-petline

لاک پشت ها جزو خزندگانی هستند که با توجه به این که هم در آب و هم در خشکی زندگی می کنند، اشتباها نیز با دوزیستان اشتباه گرفته می شوند. لاک پشت های کوچک از محبوب ترین ها برای نگهداری در منزل هستند. غذای لاک پشت و مواردی که باید به آن توجه کنید جزو مهمترین مواردی است که باید در نگهداری از این خزندگان رعایت کنید.

غذای لاک پشت شامل همه چیز

لاک پشت ها همانند سایر خزندگان تقریبا همه چیز خوار هستند. این خزنده ها هم از جانوران کوچک و هم از سبزی ها، گیاهان و میوه ها برای تغذیه استفاده می کنند. این روش تغذیه ای بسیار مناسب بوده و مواد مورد نیاز بدن آن ها را تامین می کند.طبیعاتا در فضای باز و محیط طبیعی آن ها به هر منبع غذایی درسترسی دارند. پس اگر می خواهید در محیط خانگی از آن ها مراقبت کنید پس باید رژیم غذایی مناسب برای آن ها را به خوبی رعایت کنید.

لیست غذای ها مناسب لاک پشت ها

همان طور که گفتیم در رژیم غذایی لاک پشت باید مواد متنوعی از گیاهان و میوه ها و جانوران ریز وجود داشته باشد. در زیر لیستی از غذا های مناسب را قرار داده ایم.

سبزی‌ها: برگ شلغم، انواع کاهو، ریحان، برگ قاصدک، هویج، خیار، کاسنی، باقلا، کدوسبز، سیب‌زمینی ( آب‌پز )، فلفل سبز، گوجه‌فرنگی، کلم پیچ، کلم بروکلی، کلم، کرفس، قارچ، اسفناج

میوه‌ ها: پاپایا، طالبی، گرمک، خربزه، هندوانه، انبه، انار، سیب، موز، شاه‌توت، زغال‌اخته، مرکبات، انگور، هلو، گلابی، توت‌فرنگی

غذای گوشتی: حلزون سیب، حلزون برکه، گوپی، ماهی خوراک، جیرجیرک، کرم خاکی، میگوی آب‌شور، لارو پشه

غذاهای آماده موجود در بازار برای تغذیه لاک پشت:

بهترین و کامل‌ترین غذا برای لاک پشت‌های دوزیست، پلت مخصوص خزندگان است. همچنین سایر غذاهای تجاری موجود در بازار شامل غذای مخصوص لاک پشت‌ ها به‌صورت کنسرو شده، عمل‌آوری شده، فریز شده یا خشک‌شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.