چه غذایی برای ایگوناها مناسب است

ایگواناها نوعی از مارمولک ها هستند که بیشتر در مناطق گرمسیری و نواحی استوایی یافت می شوند. اما یکی از مشکلات سوال برانگیزی که صاحبان آن دارند مربوط به تغذیه است. تغذیه ایگوانا شامل مواردی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

سبزیجات و پروتئین ها

رژیم تغذیه ایگوانا ها شامل مواد غذایی است که دارای سبزیجات و پروتئین ها است. سبزیجاتی که دارای برگ های سبز هستند و همچنین حشراتی مانند جیرجیرک برای تامین این مواد مغذی بسیار مفید هستند. شما می توانید حتی برای تامین آب بدن ایگوانا ها از میوه نیز استفاده کنید. انواع مختلف میوه‌ها نیز می توانند به رژیم غذایی ایگوانا اضافه شود. بعضی از میوه هایی که احتمالا حیوانات خانگی شما از آن‌ها لذت می‌برد عبارتند از: توت‌فرنگی، زغال‌اخته، موز، سیب و طالبی است. مثل سایر غذاها، میوه نیز باید برای بلع آسان‌تر، خرد شود.

هر از چندگاهی، زمانیکه مواد غذایی تازه‌‌تان تمام شده است می‌توان از سبزیجات یخ‌زده نیز استفاده کرد. مخلوط لوبیا سبز خرد شده، نخود فرنگی، هویج، باقالی و ذرت یک غذای فوری خوب است. توجه کنید قبل از تغذیه آن‌ها دمای سبزیجات یخ‌زده باید به دمای اتاق رسیده باشد.ریختن آب گرم بر روی غذای یخ زده یک راه‌های سریع برای آن است که غذا از یخ‌زدگی خارج شود.

غذا های صنعتی، حشرات و مکمل ها برای تغذیه ایگوانا

بسیاری از شرکت های تولید غذای حیوانات، غذا هایی سالم و مقوی را برای ایگوانا ها تولید کرده اند. برخی از این غذا ها را می توانید در کنار غذا های خانگی که به خزنده خود می دهید را مورد استفاده قرار دهید. اما این را فراموش نکنید که هرچقدر هم که رژیم غذایی ایگوانای شما متنوع باشد، باز هم لازم است به طور مرتب به او مکمل دهید. این مکمل ها از ابتلا به بیماری هایی مانند مشکلات کلویی و… که در نژاد ایگوانا ها رایج است جلوگیری و یا روند ابتلا را بسیار کند می کند. برای تامین پروتئین مورد نیاز باید از حشراتی مانند جیرجیرک ها و ملخ ها که مورد علاقه ایگوانا هستند استفاده کنید.

در اخر این را فراموش نکنید که اگرچه این خزنده آب مورد نیاز بدن خود را از مواد غذایی خود دریافت می کند اما باید حتما ظرف سنگین ولی کم عمق از آب تازه را همواره در اختیار او بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.