خوردن چه میوه هایی برای سگ ها مضر است؟

انسان موجودی همه چیز خوار است. بنابراین کاملا طبیعی است که هر نوع میوه ای را بتوانیم بخوریم. اما این مورد در مورد سگ ها درست نخواهد بود. برخی از میوه های ممنوع برای سگ ها را می توانیم به شما معرفی کنیم تا از دادن آن ها به سگتان خودداری کنید. این میوه ها اگرچه برای انسان شاید بسیار مفید باشند، اما برای سگ ها می تواند بیماری های گوارشی و کم خونی و حتی مرگ را در پی داشته باشد.در این قسمت از مجله پت لاین  با ما همراه باشید تا این میوه ها را به شما معرفی کنیم.

هسته سیب

شاید سیب جزو میوه های ممنوع برای سگ نباشد، اما بدون شک هسته سیب بسیار مضر خواهد بود. دانه های سیب به طور طیعی دارای ماده ای به نام آمیگلدین هستند. این ماده در دهان سگ اگر جویده شود به سیانید تبدیل شده که بسیار سمی است. خود سیب را می توانید به شرط در آوردن هسته ها به سگتان بدهید.

آووکادو(میوه های ممنوع برای سگ)

یکی از میوه های محبوب استوایی آووکادو است. اما این میوه برای سگ ها بسیار مضر است. آووکادو حاوی مقادیر زیادی از پرسین است که سبب اسهال، استفراغ و سکته قلبی در سگ ها می شود. حتی هسته آن نیز بسیار خطرناک بوده و خطر خفگی و گرفتگی روده که سبب مرگ در سگ ها می شود را به همراه دارد. اگر سگ شما تکه ای کوچک آووکادو خورده و یا هسته آن را بلیعده است، فورا به نزد دامپزشک خود مراجعه کنید.

ذرت

اگرچه مقادیر کمی از ذرت می تواند حتی برای سگ شما مفید باشد، اما میزان زیاد آن می تواند سبب گرفتگی روده ها و حتی مرگ سگ شما شود. بنابراین اگر می خواهید به سگ خود ذرت دهید حتما با پزشک او درمیان بگذارید تا بیشتر شما را راهنمایی کند.

سیر

شاید سیر برای انسان ها دارای خواص تمام نشدنی باشد اما در سگ ها کاملا برعکس است. سیر و پیاز ها حاوی موادی هستند که برای سگ ها مضر بوده و در آن ها باعث به وجود آمدن مشکلات گوارشی و حتی دفع گلوبول های قرمز و در نتیجه کم خونی شدید می شود.

انگور و کشمش(میوه های ممنوع برای سگ)

به جرات می توان گفت که انگور و کشمش از جمله سمی ترین میوه های ممنوع برای سگ شما هستند. حتی چند حبه از انگور یا کشمش می تواند باعث نارسایی کلیه در سگ شما شده و به راحتی آن را تا سرحد مرگ بکشاند. پس حتما مراقب باشد که این خوراکی ها را از سگ ها به خصوص توله ها به خوبی دور نگهدارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.