آموزش و رفتار درست جایگزین تنبیه سگ

قبل از شروع لازم است به شما تذکر دهیم که منظور از تنبیه سگ، اقدام به رفتار هایی نیست که سگ را آزار دهد بلکه راه های ساده و بی خطری است که از آن برای کنترل رفتار های سگ شما استفاده می شود. در این مطلب از مجله پت لاین شما را با دو روش آشنا خواهیم کرد. به یاد داشته باشید سگ شما یک موجود زنده است. هرگونه آزار و اذیت که منجر به آسیب به سگ شما شود، دارای مجازات و پیگرد قانونی است.

تنبیه سگ با آبپاش

یکی از موثر ترین روش های تنبیهی که می توانید برای کنترل رفتار های سگ از آن استفاده کنید، تنبیه با استفاده از آبپاش است. برای این کار فقط به مقداری آب و همچنین یک آبپاش که آب را با فشار کمی پرتاب می کند نیاز دارید. در امر تربیتی باید جدی برخورد کنید. باید به سگ خود نشان دهید که شما رئیس هستید. بنابراین اگر می خواهید سگ شما درست رفتار کند باید در زمان اشتباه و یا جلوگیری از اشتباه از پاشیدن آب استفاده کنید. آب را به چشم او نپاشید. همچنین بغییر از آب نباید از چیز دیگری استفاده کنید.

استفاده از قلاده

یکی از موثر ترین روش های تربیتی استفاده از قلاده است. به خصوص اگر می خواهید به سگتان آموزش جدیدی بدهید، استفاده از قلاده به شما کمک می کند کنترل را راحت تر در دست داشته باشید. به همین سبب لازم است یک قلاده ساده و یا شک دار داشته باشید. قلاده های ساده با دست شما شل یا سفت می شوند. می توانید با اشتباه سگ کمی فشار را بالا ببرید. اما قلاده های شک دار مقدار بسیار ضعیفی از شک را به بدن سگ وارد می کنند. این قلاده ها کمی گران بوده و دارای کنترل از راه دور نمی باشد.

کی نباید سگ را تنبیه کرد؟

آموزش رفتن به دستشویی سگ بدون هیچ تنبیهی باید صورت بگیرد. تنبیه در هر حالت می تواند سبب ایجاد استرس در سگ شما شود. بنابراین به یاد داشته باشید نباید در تنبیه اصلا زیاده رویی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.