نکات آموزشی جهت آشنایی برای دستشویی سگ

یکی از مشکلاتی که صاحبان سگ ها با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که چطور به او آموزش دهند که کجا به دستشویی برود. تربیت سگ ها به خصوص در زمان توله بودن نیازمند صبر و حوصله زیادی است. پس اگر روش تربیت سگ برای دستشویی را می خواهید باید صبر و تحمل را در مرحله اول آموزش های خود قرار دهید. در این قسمت از مجله پت لاین با ما همراه باشید تا شما را قدم به قدم با این روش آشنا کنیم.

قدم اول روش تربیت سگ برای دستشویی صبور بودن است

قدم اول برای این که به سگتان بگویید که برود دستشویی این است که صبور باشید. این صبور بودن به شما کمک می کند تا زود ناامید نشوید و به سگتان نیز استرس وارد نمی کنید. پس سعی کنید اگر نتیجه مطلوب را به دست نیاوردید دست از تلاش برندارید.

یک دسشویی تهیه کنید

داشتن یک حیوان خانگی مانند سگ، داشتن دستشویی مخصوص آن را برای شما واجب می کند. برای خرید این دستشویی می توانید به فروشگاه های لوازم حیوانات خانگی سر بزنید و یا مدل های مختلف را از فروشگاه اینترنتی دنبال کنید. دستشویی شما باید راحت بوده و متناسب با اندازه بدن سگتان طراحی شده باشد. لبه های آن نه آنقدر بلند باشد که سگ نتواند وارد آن شود و نه آنقدر کوتاه که ادرار و مدفوع سگ از آن به بیرون بپاشد.

سگ را با دستشویی آشنا کنید

هرچند که سگ ها می توانند خیلی باهوش باشند اما بدون شک چیزی از محل مناسب برای دستشویی نمی دانند. در روش تربیت سگ برای دستشویی لازم است سگتان را با دستشویی و در واقع محلی که باید به آنجا برود آشنا کنید. برای این کار دستشویی را در محیطی که سگ زیاد در آنجا می ماند قرار دهید. همچنین از قرار دادن آن در محل غذاخوری سگ اجتناب کنید. سگ ها دوست ندارند در جایی که غذا میخورند به دستشویی بروند.

برای آشنا کردن سگ با دستشویی باید او را به جایی که دستشویی مخصوص را قرار داده اید ببرید و از دستور برو دستشویی استفاده کنید. چند بار اول سگ منظور شما را متوجه نمی شود اما با قرار دادن سگ در دستشویی و تکرار کلمه دستشویی سگ متوجه منظور شما می شود.

این آموزش چقدر طول می کشد؟

به طور معمول 10 الی 14 روز لازم است تا سگ شما به دستشویی رفتن عادت کند. در این مدت از تنبیه سگ خود اجتناب کنید. از زندانی کردنش در قفسی که در آن میخوابد نیز خودداری کنید. اگر فکر می کنید هنوز موفق نشده اید چند روز به خود و سگتان استراحت دهید تا گیج و نا امید نشود. در نهایت اگر در کار خود موفق نبودید با دامپزشک سگتان مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.