غذای تشویقی سگها

می خواهید سگتان را آموزش بدهید اما موفق نیستید یا شاید هم نمی دانید برای سلامت دهان و دندان سگ چه کنید و چندین سوال دیگر هم دارید؟ پاسخ تمام این سوال ها تشویقی است. تشویقی سگ خوراکی هایی است که به شکل ها و به اهداف مختلف در اختیار سگ ها قرار می گیرد. در استفاده از تشویقی نکاتی وجود دارد که رعایت آن ها ما را به اهداف مدنظرمان نزدیک تر می کنند. در این مطلب از مجله پت لاین قصد داریم برخی از موارد و مسائل مهم را در این خصوص توضیح بدهیم و در مطالب بعدی، انواع تشویقی ها را نیز به شما معرفی می کنیم.

سن مجاز برای دادن تشویقی:

سگ ها محدودیت خاصی برای دریافت تشویقی از لحاظ سنی ندارند. فقط باید اجازه بدهید که توله سگ از شیر مادر مستقل شود که این 2 ماه طول می کشد. یعنی پس از عبور از 2 ماهگی می توانید آن را آغاز کنید.

رابطه تشویقی با آموزش سگ:

برای آموزش سگ ها بهتر است که تشویقی هایی را برای آن ها در نظر بگیرید. پیشنهاد این است که از دوران تولگی با سگ خود کار کنید تا نتیجه بهتری را دریافت کنید. هم چنین لازم است چندین نوع از این میان وعده ها را تست کنید تا معلوم شود سگ شما به کدام یک از آن ها علاقه بیشتری نشان می دهد.
برای اینکه دادن غذاهای تشجیع کننده بیهوده نباشد، باید زمان خاصی را برای آن در نظر بگیرید. برای مثال آن را در صورتی که سگ کار درست را انجام داد به او بدهید. همینطور در پایان جلسه تمرینی برای حفظ شوق سگ به تمرین نیز زمان مناسبی است. اما دقت کنید که تریت را بلافاصله پس از انجام حرکت درست در اختیار سگ بگذارید تا بین این دو عمل ارتباط برقرار کند. جلسه های آموزش را نیز زمانی برگزار کنید که قصد دارید به سگ میان وعده بدهید.

برای اطلاعات بیشتر در این باره می توانید مطالب بخش ” آموزش و تربیت سگ ” را مطاله کنید.

نقش تشویقی سگ در سلامت دندان ها:

برخی از تریت ها به منظور سلامت دندان و دهان سگ ها طراحی شده اند. برای مثال تشویقی های جویدنی در توله سگ هایی که تازه دندان دار می شوند، مفید است. هم چنین برخی دیگر می توانند جایگزین مسواک هم بشوند و دهان و دندان های سگ را به خوبی تمیز و خوش بو کنند.

تشویقی و ویتامین های ضروری:

گاهی دامپزشک ها تشخیص می دهند که سگ شما کمبود ویتامین دارد. بهترین راه برای جبران این کمبود استفاده از بیسکویت هایی است که با ویتامین های مختلف غنی شده اند، چرا که خود سگ ها به خوردن این میان وعده ها علاقه نشان می دهند.

در کل مهم ترین کاربردهای تشویقی سگ را گفتیم و شما را با کلیت بحث آشنا کردیم. در مطالب بعد به طور کامل تر شما را با انوع آن آشنا خواهیم کرد. البته شما می توانید برخی از غذا و تشویقی سگ ها را که پرطرفدار و باکیفیت هستند را در فروشگاه پت لاین مشاهده و خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.