اهمیت تولید مثل و محافظت از جوجه ها در پرندگان

تولید مثل پرندگان در همه گونه های آن با تخم گذاری انجام می شود. دوران جنینی در گونه های مختلف متفاوت است. و در اکثر گونه ها سیستم چند همسری برای نرها رواج دارد. ما باید برای پرندگان خانگی و فصل تولید مثل آن ها اهمیت قائل شویم. همچنین نیاز است شیوه نگهداری و محافظت از جوجه ها را نیز فراگرفت. شاید شما هم بخواهید در یک چالش پیچیده مانند پرورش یک جوجه شرکت کنید.

تشخیص جنسیت جوجه ها:

نرها: یکی از مسائل اولیه در محافظت از جوجه ها تشخیص جنسیت آن است. این کار در پرندگان کمی گیج کننده است، چون اکثر نرها اندام جنسی ندارند. تشخیص این پرنده ها باید از روی رنگ و دیگر خصوصیات آن انجام بگیرد.

ماده ها: اغلب پرندگان ماده فقط تخمدان چپ دارند و در صورت لقاح، توسط اسپرم های نر بارور می شوند. در ادامه آلبومین اضافه می شود و پوسته تخم نیز تشکیل میگردد. سپس در داخل لانه تخم گذاری انجام می گیرد.

توصیه می کنیم در خصوص چرخه جنسی و زمان های جفت گیری گونه پرنده خود از دامپزشک سوال کنید تا بیشتر با آن آشنا شوید. این مباحث در گونه های مختلف متفاوت هستند.

اهمیت محافظت از جوجه ها:

در حقیقت پرورش دادن جوجه ها کار ساده ای نیست. این را از زبان هر پرورش دهنده ای خواهید شنید.
جوجه ها در ابتدا با چشمانی تکامل نیافته و بدون پر متولد می شوند. سپس پس از یک تا دو هفته چشم ها باز می شوند. در پرندگان کوچک در یک ماه پرها رویش می کنند، این رویش در پرندگان بزرگ به 5 ماه نیز می انجامد.

مراقب اشیاء ریز باشید:

زمانی که جوجه ها کمی بزرگ تر می شوند، اشیاء داخل قفس خود را می بلعند. این اشیاء می تواند هر چه باشد که خارج کردن برخی از آن ها ممکن است نیاز به عمل جراحی نیز داشته باشد.

سوختگی بافت:

زمانی که جوجه ها متولد می شوند و افراد خانواده که می خواهند غذای آن را تامین کنند، گاهی دچار اشتباه می شوند. غذاهایی که از ترکیب پودرهای مخصوص و آب درست می شوند و نیاز به حرارت دارند، در صورتی که با همان داغی توسط جوجه تغذیه شوند مشکلات زیادی را ایجاد می کنند. برای مثال این داغی باعث آسیب ها و سوختگی های بافتی می شود که خود این آسیب بیماری هایی را ایجاد می کند. در برخی گونه ها این سوختگی حتی باعث مرگ جوجه می گردد.

کبد چرب:

کبد چرب از مسائل مهمی است که در پروسه محافظت از جوجه باید مورد توجه قرار بگیرد. این بیماری ناشی از رژیم غذایی پر چرب ایجاد می شود و منابع چربی اضافه در کبد جای می گیرد. کبد چرب در پرندگان باعث اختلال در تنفس می شود که این مشکل در طوطی ها جدی تر است. اگر این بیماری زود تشخیص داده نشود، مجبور می شویم که پرنده را برای درمان پیچیده تر به دامپزشکی ببریم. غذا و تشویقی پرندگان که در فروشگاه پت لاین موجود است، کاملا مناسب رژیم غذایی پرندگان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.