علت و نشانه افسردگی در طوطی ها

شاید به نظر عجیب بیاید اما برخی از حیوانات مانند طوطی ها بیماری های روانی از جمله افسردگی را تجربه می کنند. نشانه های آشکاری برای پی برند به افسردگی در طوطی ها وجود دارد. اگر به آن ها دقت کنید متوجه می شوید. طوطی های خانگی که در قفس نگهداری می شوند در صورت مشاهده بی توجهی دچار افسردگی می شوند.

اولین نشانه افسردگی در طوطی ها

بارزترین نشانه افسردگی در طوطی ها پر کنی است. در ابتدای شروع افسردگی طوطی پر های خود را با نوکش می کند. این کار را تا زمانی که دیگر هیچ پری نداشته باشد ادامه می دهد.

دپرس بودن طوطی بیشتر ناشی از تغییر در زندگی معمول خود میباشد. اگر شما تصمیم به نگهداری از یک طوطی به عنوان حیوان خانگی دارید، باید این مسئله را در ذهن داشته باشید که شما مسئول ارائه ی تمام عشق و علاقه ی خود به پرنده هستید و باید صبر و تحمل زیادی برای ارضای حس شادی او به خرج دهید. به یاد داشته باشید که طوطی ها موجودات بسیار وفاداری هستند و معمولا تا زمان مرگ با جفت خود زندگی میکنند. بنابر این چیزی که گاهی باعث دپرسی پرنده میشود این است که به عنوان یک فرد بالغ، که نیاز به جفت دارد، آن را از محیط زندگی خود جدا کنیم. این کار میتواند برای پرنده کشنده باشد. یکی دیگر از علائم شایع دپرس بودن در طوطی ها، ظهور رفتار های تکراری یا امتناع از غذا خوردن است. پرنده دچار یک استرس نا معلوم میشود. برای این مواقع این اقدامات درمانی کمک میکند تا حیوان خانگی بر مشکلات عاطفی خود غلبه کند.

اقدامات درمانی برای کاهش افسردگی

این بی حالی ها و حالت های بی قراری و شبیه به افسرده بودن که معمولا برای طوطی ها به وجود می آید بیشتر فصل جفتگیری خواهد بود. بنابراین در این مدت سعی کنید وقت بیشتری را برای پرنده خود بگذارید. او را به گشت و گذار ببرید و برای او خوراکی های مورد علاقه اش را تهیه کنید.

اگر کار هایی که برای پرنده خود انجام می دهید کافی نیست و او هنوز رفتاری های خود مبنی بر حالت افسرده بودن را نشان می دهد پس حتما در اسرع وقت او را نزد متخصص پرندگان و یا دامپزشکی که تجربه کار با طوطی ها را دارد ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.