علت لرزش بدن گربه چیست؟

بیشتر صاحبان گربه ها تا به حال با این مشکل رو به رو شده اند که بدن گربه شان لرزیده است. شاید با دیدن این مشکل فورا دچار استرس و نگرانی شوید. اما پیش از هرچیز توصیه می کنم علت لرزش بدن گربه را بررسی کنید و سپس اقدام به برطرف کردن آن کنید. اگر همچنان این مشکل پابرجا بود به دامپزشک مراجعه کنید.

ترسیدن و شوکه شدن

یکی از رایج ترین دلایلی که سبب لرزش در گربه ها می شود، شوکه شدن و یا ترسیدن است. ممکن است آن ها با یک سگ مواجه شوند و یا با یک ماشین برخورد کنند. یا حتی توسط افرادی دنبال شده و دچار اضطراب و ترس شوند. این موارد سبب می شود که گربه ها به دلیل ترسیدن دچار لرزش بدن و بالارفتن ضربان قلب شوند.

استرس بیش از حد

گربه ها نیز مانند انسان ها در برهه ای زمان استرس و افسردگی را تجربه می کنند. این موارد سبب می شوند که بدن گربه ها به لرزش در بیاید. می توانید گربه را در این حال در آغوش گرفته و سعی کنید استرس و فشار روانی او را با بازی کردن و در آغوش کشیدن کم کنید.

تب کردن

تب می تواند علت لرزش بدن گربه باشد. تب در گربه ها به علت ویروس ها و یا عفونت ها اتفاق می افتد. درجه حرارت بالای ۳۹ درجه به معنای تب در آنها می باشد.

قرار گرفتن در محیط های سرد

دمای بدن گربه ها به طور طبیعی 38 الی 39 درجه سانتی گراد است. اگر گربه ها در محیطی قرار بگیرند که دمای بدن آن ها از این میزان افت کند، بدنشان دچار لرز می شود. اگر این دما بالا نرود و گربه به لرزیدن ادامه دهد، ممکن است دچار شوک و فرو رفتن به حالت اغما شود.

سایر موارد

موارد دیگری همچون پایین آمدن قند خون و مشکلات گوارشی نیز می توانند سبب لرزش بدن گربه ها شوند. شما چه تجاربی در مورد لرزش بدن گربه خود دارید؟ چطور آن را رفع کردید؟ می توانید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.