چرا شیر وعده مناسبی برای گربه نیست؟

در این مطلب از مجله پت لاین می خواهیم به شما بگوییم که ضررهای حضور شیر در رژیم غذایی گربه کم نیستند. این که ناگهان بشنوید شیر برای گربه ها تقریبا فقط ضرر دارد و نباید در رژیم غذایی آنان قرار بگیرد، عجیب باشد. زیرا همیشه در همه جا شیر به عنوان یک غذای لذیذ و مفید برای گربه ها نشان داده شده است. ادامه مطلب را مطالعه کنید تا در مورد مضرات شیر قانع شوید.

ریشه ناسازگاری شیر و گربه!

قند اصلی شیر، لاکتوز نام دارد که از پیوند بین گالوکتوز و گلوکز تشکیل می شود. آنزیم تجزیه کننده لاکتوز نیز لاکتاز نام دارد که در دستگاه گوارش بسیاری از جانوران حضور دارد. اما گربه ها از داشتن آنزیم لاکتاز محروم اند. این هم دلیلی می شود که شیر در لوله گوارش آن ها به مواد ساده قابل هضم تجزیه نشود. این ایراد در گربه ها به عدم تحمل لاکتوز معروف است. البته ممکن است برخی از گربه ها به خوردن شیر کم چرب حساسیت نشان ندهند.

بروز حساسیت در مقابل شیر:

ضررهای حضور شیر در رژیم غذایی گربه اکثرا در همان دستگاه گوارشی خودشان را نشان می دهند. با ماندن لاکتوز در روده و جذب آب، باکتری های کمین کرده در لوله گوارش اجازه رشد پیدا می کنند. این باکتری ها در روده گربه ها حضور دارند باعث گازهایی در روده می شوند که برای گربه آزار بخش است. از طرف دیگر تهوع و اسهال از مشکلات دیگر شیر خوردن گربه ها می باشد.

توجه داشته باشید که مصرف زیاد شیر در گربه ها که باعث اسهال و استفراغ های مکرر می شود، نتایج شدیدی دارد. این اسهال ها حتی می توانند باعث مرگ حیوان خانگی شما نیز بشوند. برای جلوگیری از این حوادث بهتر است به جای شیر از آب های پاکیزه و سالم استفاده کنید تا تعادل آب در دستگاه گوارش دچار اختلال نشود. هم چنین می توانید برای تهیه غذاهای مقوی گربه ها و تامین یک رژیم غذایی سالم جهت جلوگیری از سوء تغذیه و دیگر مشکلات به لینک غذا و تشویقی گربه رجوع کنید.

نظر شما چیست؟ شیر در رژیم غذایی اصلی گربه های شما قرار دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.