علت پدیده جالب عطسه معکوس در سگها چیست؟

عطسه معکوس یا عطسه برعکس در سگ یک پدیده جالبه که معمولا در اثر هیجان، مواد تحریک کننده یا التهاب اتفاق میفته. تو حالت عطسه برعکس، حیوون یک‌دفعه چند بار پشت سر هم از راه بینی نفس می‌کشه.
موقع عطسه کردن معکوس تقریبا به نظر می‌رسه که سگ تو نفس کشیدن مشکل داره، ولی در واقع مشکل خاصی پیش نمیاد و معمولا با نوازش و آروم کردن حیوون می‌شه برطرفش کرد.
در هنگام عطسه معکوس ، سگ ناگهان بی حرکت می ماند ، سر و گردن خود را دراز می کند و صدای خروپف بلندی ایجاد می کند.

چگونه به سگ کمک کنیم تا با سندرم عطسه معکوس مقابله کند؟

بیشتر اوقات ، حمله عطسه معکوس به اندازه کافی سریع و بدون هیچ کمکی انجام می شود. و اگر هنوز می خواهید سرعت آن را سرعت بخشید ، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

چند حرکات نوازش در ناحیه گلو، ضبط فک پایین سگ. بنابراین شما به تحریک حرکات بلع کمک خواهید کرد ، که به آرامش عضلات گلو و همچنین عادی سازی تنفس کمک می کند.
سر حیوان خانگی را از یک طرف بگیرید و سعی کنید آن را در یک موقعیت خاص برطرف کنید. دست دیگر را روی سوراخ بینی حیوان بمالید تا وارد هوا نشوند. بنابراین ، سگ مجبور خواهد شد نفس عمیقی بکشد ، که این امر به متوقف کردن حمله کمک می کند.
شما می توانید آن را انجام دهید یک بازدم کوتاه تیز به طور مستقیم به سگ در بینی.
وقتی حمله متوقف شد ، به سگ می توان آب داد. اگر یک وضعیت مشابه در خیابان اتفاق می افتد ، شاید سگ در این مورد خیلی داغ باشد ، آن را به سایه ببرید و مدتی در آنجا بمانید تا حیوان استراحت کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.