آفتاب پرست و شرایط نگهداری آن در خانه

آفتاب پرست ها با آن چشمان درشت و ظاهر عجیب خود برای برخی از افراد جذاب به نظر می رسند. بنابراین در سال های اخیر به یکی از حیوانات خانگی محبوب تبدیل شده است. اما آفتاب پرست و شرایط نگهداری آن یکی از موضوعاتی است که دارندگان آن باید کاملا به آن دقت کنند. می توانید با اشتباه در نگهداری آفتاب پرست را دچار بیماری و مرگ زود هنگام کنید.

آفتاب پرست ها از کجا آمده اند؟

چندین گونه از آفتاب پرست وجود دارد و زیستگاه های بومی آنها از یمن و عربستان سعودی به طرف جنوب به ماداگاسکار و بخش هایی از شرق آفریقا کشیده می شود. محبوب ترین گونه هایی که به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می شوند، آفتابگردان های Veiled ، Panther و Jackson هستند. با توجه به جنس و گونه های مختلف، آنها می توانند تا طول 24 سانتی متر رشد کنند، از 1 تا 12 سال زندگی کنند و در حدود پنج ماه به بلوغ جنسی برسند. بدیهی است آفتاب پرست هایی که در شرایط ایده آل نگهداری می شوند، با رژیم صحیح و مراقبت های لازم، زندگی طولانی تری خواهند داشت.

در حالی که برخی از گونه ها مانند آفتاب پرست محجبه یا veiled chameleon از اقلیم های خشک سرچشمه می گیرند، برخی دیگر از مناطق گرمسیری هستند. بنابراین، برای اینکه به درستی از آفتاب پرست خود مراقبت کنید، نیاز است تحقیقات لازم را انجام دهید تا در مورد عادات زندگی آن در طبیعت بیشتر بدانید.

آفتاب پرست و شرایط نگهداری آن

اگر یک آفتاب پرست را برای مراقبت به خانه آورده اید و می خواهید از آن مراقبت کنید، اول در مورد نژاد او تحقیق کنید. بعد از این موارد وقت آن رسیده است که شرایط زندگی را برای این حیوان ایجاد کنید. برای این کار باید به موارد زیر توجه کنید.

  • محل مناسب برای نگهداری: خانه ای که برای آفتاب پرست خود درست می کنید باید دارای تهویه مناسب باشد. آب کافی و همچنین نور مناسب را برای او ایجاد کرده باشید. این موارد به راحتی آفتاب پرست شما کمک می کند.
  • قرار دادن منبع گرما در نزدیک آفتاب پرست: آفتاب پرست ها لازم است گرمای بدن خود را از محیط خارجی تامین کنند. پس شما باید با استفاده از دستگاه های مخصوص دمای مناسب محیط او را تامین کنید.
  • نور ماوراء بنفش: آفتاب پرست ها روزانه 8 ساعت به نور فرابنفش نیاز دارند. پس از لامپ های مخصوص برای تامین این نور استفاده کنید.

قبل از این که بخواهید از یک آفتاب پرست نگهداری کنید، شرایط زندگی او را کامل مهیا کنید. آفتاب پرست ها موجودات حساسی هستند که با عدم رسیدگی مناسب دچار بیماری هایی مانند دفع کلسیم می شوند و این موضوع سبب مرگ زود هنگام در آن ها می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.