آموزش چند رفتار ساده برای تربیت بهتر گربه

شاید تا به حال شنیده باشید که آموزش دادن به گربه ها محال است و گربه ها مانند سگ ها تربیت پذیر نیستند. اما امروزه ثابت شده که این مورد اشتباه بوده و گربه ها نیز قابل تربیت شدن هستند. بنابراین راهکار هایی که در ادامه این بخش از مجله پت لاین بیان میکنیم به شما کمک می کنند تا چند رفتار ساده را به گربه خود آموزش دهید.

آموزش گربه برای رفتن به دستشویی

گربه ها ذاتا حیوانات تمیزی هستند. دوست دارند دستشویی خود را در خاک انجام داده و آن را زیر خاک قایم کنند. بنابراین کار شما زیاد هم برای این که به او برای رفتن به دستشویی آموزش دهید سخت نخواهد بود. پس ظرف خاک را در یک اتاق قرار داده و گربه را با خاک آشنا کنید. اگر گربه کارش را خارج از خاک انجام داد، دستشویی او را به درون خاک ببرید. این کار سبب می شود که گربه با استفاده از بو متوجه شود که باید از آن جا برای دفع خود استفاده کند. همچنین می توانید بعد از غذا دادن به گربه او را روی خاک قرار داده و با دست کمی از خاک را کنار بگذارید. بعد از یکی دو روز گربه به انجام کار خود در آن عادت می کند.

استفاده از اسکرچر گربه

یکی از رفتار های غریزی که گربه ها از خود نشان می دهند چنگ زدن اشیا است. پس نمی توانید برای این کار آن ها را سرزنش کنید. بهترین کار این است که از اسکرچر استفاده کنید. آن را در محل مناسبی قرار دهید. سپس گربه را تشویق کنید که از آن استفاده کند. هر زمان که خواست به چیزی چنگ بندازد او را پیش اسکرچر برده و اگر از آن استفاده کرد تشویقش کنید. در غیر این صورت یک صدای بلند ایجاد کنید تا او بترسد و بفهمد که کارش اشتباه است.

می توانید روش های تربیتی زیادی را با استفاده از تنبیه و تشویق اجرا کنید. اما در نظر داشته باشید که سعی کنید به گربه نشان دهید که باید به کار های شما گوش دهد برای این کار نیز لازم است حتما با صبر و حوصله به او آموزش دهید و از آسیب به گربه جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.