ویروس کرونا و حیوان خانگی

این روزها خبر سازترین مسئله و شاید معروف ترین اصطلاح، همان واژه کروناویروس و بیماری کرونا باشد. اغلب سوالاتی در مورد رابطه ابتلای پت ها یا انتقال ویروس توسط آن ها وجود دارد. این جریان تا حدودی رفتار و نحوه نگهداری انسان ها را نسبت به حیوانات خانگی تحت تاثیر قرار داده است. با ما در بخشی دیگر از مجله پت لاین با این مطلب همراه باشید تا چند مسئله را در رابطه کروناویروس و سگ ها روشن کنیم.

ماهیت کروناویروس:

کووید-19 خیلی عجیب و غریب و ناشناخته نیست، بلکه مدل جهش یافته ای از ویروس است که به دلیل نبود واکسن آن تعدادی قربانی خواهد گرفت. این ویروس باعث ابتلا به بیمای کرونا می شود و علائمی مانند سر درد، آبریزش بینی، گلو درد، تب و از دست دادن حس بویایی و چشایی دارد. این علائم در اکثر مبتلایان به صورت خفیف و در برخی شدیدا درگیر می شوند.

این ویروس از حیوانات به انسان سرایت می کند؟

هرچند که این اتفاق رایج نیست، اما در مواردی ممکن است شاهد این انتقال باشیم. می شود گفت که کووید 19 یک نوع ویروس است که می تواند در پستانداران نزدیک به انسان یافت شود، به ویژه رابطه کروناویروس و سگ ها بیشتر از سایر حیوانات مورد توجه است. محققان در سراسر دنیا در تلاش هستند که مبدا جانوری این ویروس را پیدا کنند. زیرا اطلاعات اکنون فقط در این حد است که این بیماری از حیواناتی که در چین بوده اند شروع شده است و اکنون مهم ترین عامل انتقال همان سرایت انسان به انسان است.

پت های ما می توانند ناقل باشند؟

گزارش شده تعداد بسیار کمی از حیوانات که زمینه آلودگی توسط ویروس (SARS-coV-2) داشتند، توسط کرونا ویروس نیز آلوده شده اند. هنوز اثبات علمی اینکه حیوانات خانگی ما باعث انتقال ویروس به ما بشوند یا خیر وجود ندارد، اما برای احتیاط بهتر است که رفت و آمد حیوانات را کنترل و سعی کنیم آن ها را در معرض ارتباط با افراد زیادی قرار ندهیم. به صورت واضح تر باید بگوییم که فاصله گذاری اجتماعی باید برای تمام جانداران مستعد رعایت شود، نه فقط جامعه بشری.

کروناویروس و سگ ها :

در اواخر ماه آپریل یکی از متخصصان اطفال در پروژه تحقیقاتی دانشگاه دوک شرکت کرد و تست کرونای او، همسر و پسرش مثبت بود، اما دختر او و سگ خانگی آن ها هیچ نشانی از ابتلا در تست های آن ها مشاهده نشد. تکرار می کنم که هیج مدرکی که اثبات کند سگ ها می توانند ناقل باشند یا به بیماری سخت توسط کرونا ویروس مبتلا شوند، وجود ندارد. اگر سگ شما در خانه می ماند و ارتباطی با سایرین ندارد، می توان مطمئن شد که هیچ نوع آلودگی وجود ندارد. حتی اگر شما به کرونا مبتلا شوید، باز هم نیازی به ترس نیست اما بهتر است برای مدتی نگهداری سگتان را به فرد دیگری بدهید.

*توصیه می کنیم برای آگاهی کامل از حفظ سلامتی سگ های خود مطالب متنوع بخش “سلامت و تربیت سگ” را مطالعه کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟ تجربه خاصی از ابتلای پت ها به بیماری کرونا دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.