نکات موثر در تربیت گربه ها

دوست دارید گربه ای داشته باشید که تربیت شده باشد؟ گربه ها کمتر مانند سگ ها می توانند به دستور های شما پاسخ دهند. اما این سبب نمی شود که ما نخواهیم به آن ها کار های جالب یاد دهیم. پس تربیت موثر گربه ها می تواند ساده تر از چیزی باشد که فکرش را بکنید. البته اگر دستور العمل های درست را دنبال کنید.

برای تربیت گربه ها هوشمندانه عمل کنید

اگر برای تربیت گربه ‌تان از روش دادن خوراکی به عنوان جایزه استفاده کنید و جلسات ‌آموزش را فقط قبل از وعده‌ های غذایی زمان ‌بندی کنید، میل ذاتی گربه ‌تان او را باهوش می‌کند و تمایل او را به اطاعت از شما افزایش می‌دهد. به علاوه، هر خوراکی به عنوان جایزه جواب نمی‌ دهد. گربه‌ ها خوراکی ‌های نرم، بدبو و چسبناک را دوست دارند، بنابراین برای جذب کردن‌ شان باید از خوراکی خاصی استفاده کنید. برای این‌ که بدانید گربه ‌تان دیوانه‌ کدام خوراکی است، باید سطل زباله‌ خوراکی او را بررسی کنید. مثلا بسته به ترجیحات خاص گربه ‌تان، ممکن است بوقلمون یا مرغ خردشده، غذای بچه با طعم گوشت یا ماهی تن با سدیم پایین جواب بدهد.

به او بی دلیل خوراکی ندهید

اگر اغلب اوقات بی‌ دلیل به گربه ‌تان خوراکی می ‌دهید یا خوراکی ‌اش را بیرون قرار می‌دهید تا هر وقت خواست بخورد، باید این کار را متوقف کنید. غذا دادن طبق برنامه ۲ مزیت دارد. اول، شاید ارزش خوراکی به عنوان جایزه را بالا ببرد. دوم، می‌تواند ایده ‌ای از برنامه‌ منظم را به زندگی گربه ‌تان معرفی کند.

فقط صبور باشید همین!

وقتی می‌خواهید گربه ‌تان را در خانه به‌طور موثر تربیت کنید باید صبور باشید. گربه‌ شما یک حیوان منحصر به‌فرد با ترجیحات و توانایی‌ های خاص خودش است. ممکن است بتواند چیزی را خیلی سریع یاد بگیرد اما یاد گرفتن برخی چیز های دیگر برایش دشوار باشد. برای آموزش فرمان‌ برداری برنامه ‌ای مناسب شخصیتش داشته ‌باشید. به یاد داشته ‌باشید که اگر آموزشتان دقیقا طبق برنامه پیش نرفت نباید از کوره در بروید. فقط صبور باشید همین. صبور بودن شما پروسه یادگیری را ساده تر می کند.

در نهایت این را به یاد داشته باشید برای تربیت موثر گربه ها نباید آن ها را به انجام هیچ کاری مجبور کنید. این کار آن باعث ترس و اضطراب گربه شما می شود. همین امر روند یادگیری را کند می کند. می توانید زیر همین پست از مجله پت لاین راهکار های موثری که برای آموزش دادن به گربه خود استفاده کرده اید را به دیگران نیز معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.