نکات مهم درباره زایمان گربه ها

اگر به تازگی یک گربه خریده اید و دوست دارید در مورد رفتار های او اطلاعاتی کسب کنید، حتما در مورد روابط جنسی و همچنین نیاز های جنسی او نیز باید بدانید. اگر گربه خود را عقیم نکرده اید پس باید منتظر بچه گربه ها باشید. اما فصل زایمان گربه ها فصل بهار است. در این فصل از مجله پت لاین بیش از پیش به نشانه ها دقت کنید.

بچه گربه ها فصلی به دنیا می آیند

گربه ها یکی از حیواناتی هستند که خیلی زود آماده باروری می شوند. گربه های ماده از 5 ماهگی آماده مادر شدن هستند. بنابراین اگر گربه خود را عقیم نکرده اید به شما هشدار می دهیم که فصل جفتگیری گربه ها بهار است. در نیمکره شمالی کره زمین با فرا رسیدن فصل بهار هورمون هایی در بدن گربه ماده ترشح می شود که او را برای جفت گیری آماده می کند. اگر طی 2 هفته ای که گربه آمادگی بارداری دارد، بارداری اتفاق بیفتد، 63 روز دیگر بچه گربه ها به دنیا خواهند آمد. اگر بارداری در این فاصله صورت نگیرد، هورمن دچار خفتگی شده و تا سال دیگر فعال نخواهد شد.

اولین باروری ها کی صورت میگیرد؟

همان طور هم که پیش تر بیان کرده بودیم گربه ها از نظر زاد و ولد بسیار فعال هستند. به طوری که در فاصله 5 الی 9 ماهگی اولین نیاز جنسی یا فحل در گربه ها نمایان می شود. به دنبال این نشانه ها که گربه جیغ می زند، می خواهد بیرون برود و یا مدام به دور خود می چرخد، می توانید پی به نیاز باروری گربه خود ببرید.

یک گربه چطور باردار می شود؟

در زمان 2 هفته ای که زمان نیاز به جفتگیری در گربه ماده است، گربه ماده گربه نر را با بویی که از بدن خودش ساطع می کند، صدا کرده و اعلام آمادگی می کند. بعد از پایان این دو هفته گربه ماده دیگر به گربه های نر تمایلی از خود نشان نمی دهد. اگر گربه خود را عقیم کنید این حالت ها پیش نخواهد آماد.

در نهایت این را در نظر داشته باشید که در هر سال و در فصل جفتگیری گربه اگر شرایط بارداری را داشته باشد، بچه گربه به دنیا خواهد آورد حتی اگر سال پیش نیز زایمان کرده و بچه گربه ها هنوز از او تغذیه کنند. بنابراین اگر بچه گربه های بیشتری نمی خواهید حتما بیشتر مراقب گربه خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.