نکات جالب درباره قلاده سگها(قسمت دوم)

درقسمت اول سعی کردیم که به صورت کلی قلاده های کتفی و گردنی را با هم مقایسه کنیم. قلاده های گردنی انواع مختلفی دارند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که این مدل ها را در یک مطلب جداگانه معرفی کنیم. ادامه مطلب نکات جالب درباره قلاده سگها(قسمت دوم)  را از دست ندهید.

قلاده های گردنی:

قبل از هرچیز یادآوری کنیم که قلاده های گردنی نسبت به کتفی تسلط بیشتری دارند و هزینه کمتری برای تهیه لازم دارند. اما فشار آن بر روی نقاطی مانند گردن و چشم ها از نقاط ضعف آن بود. قلاده گردنی ساختار ساده ای دارد. یک نوار دور گردن سگ قرار دارد و با یک بند توسط مربی کنترل می شود. این قلاده ها در مدل ها و جنس های گوناگونی وجود دارند؛

  • قلاده های آموزشی:

این نوع از قلاده گردنی یکی از بهترین راهکارها برای آموزش می باشد. به خصوص برای سگ هایی که سرکشی زیادی دارند و قلاده را می کشند، می توان از این محصولات استفاده کرد. در صورتی که قلاده توسط سگ کشیده شود، دور گردن آن تنگ تر می شود و این برای سگ بسیار آزار دهنده است. به همین دلیل یاد می گیرد که از انجام اینکار خودداری کند. البته باید توجه کنید که استفاده از این قلاده نیاز به تجربه کافی دارد و از طرف دیگر به هیچ وجه برای سگ ها دارای مشکل تنفسی توصیه نمی شود.

  • قلاده های الکتریکی:

این قلاده های گردنی به طوری طراحی شده اند که به ارتعاشات تارهای صوتی سگ حساسیت نشان می دهند. یعنی در صورت پارس کردن سگ، این قلاده یک شوک الکتریکی به سگ وارد می کند و به تدریج سگ از پارس کردن دوری می کند. این عمل برای سگ دردناک است و حتی گاهی باعث مشکلات روانی نیز می شود. به همین دلیل استفاده از آن معمولا پذیرفته شده نیست.

  • قلاده های چرمی:

قلاده چرمی برای نژادهایی مانند هاسکی یا ژرمن بسیار زیبا هستند. جلوه ای لاکچری و کلاسیک دارند و با توجه به دوام چرم، ماندگار نیز می باشند. سعی کنید از چرم مصنوعی استفاده نکنید تا هم از پوست مراقبت شود و هم دوام بالایی داشته باشد. البته تنوع رنگ و طرح این مدل چندان زیاد نیست.

  • قلاده رنجیری:

قلاده هایی که از جنس زنجیرهای فلزی هستند، بهترین انتخاب برای کنترل سگ های بزرگ نگهبان می باشند. قلاده زنجیری برای آموزش زیاد مناسب نیست، زیرا فشار زیادی را به گردن و چشم سگ وارد می کند و احتمال آسیب جدی وجود دارد. سعی کنید به هیچ وجه در فصل های سرد سال از این قلاده ها استفاده نکنید تا سگ آسیب نبیند. با توجه به فلزی بودن محصول، دوام بسیار بالایی دارد.

این ها معروف ترین و کاربردی ترین قلاده های گردنی بودند که در مطلب نکات جالب درباره قلاده سگها(قسمت دوم) معرفی شدند. مدل های دیگری نیز مانند قلاده های تزئینی وجود دارند که اغلب فقط جنبه زیبایی دارند و در طرح و رنگ های مختلفی برای سگ ها و توله سگ های ناز خانگی استفاده می شوند.

می توانید برای مشاهده و خرید انواع قلاده های گردنی به لینک لوازم ضروری و نگهداری سگ مراجعه کنید. به نظر خودتان چه مدل قلاده ای برای سگ شما از همه بهتر و کاربردی تر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.