نکات جالب درباره قلاده سگها(قسمت اول)

همانطور که در مطالب قبلی بیان کردیم، استفاده از قلاده برای سگ ها کاملا ضروری است. همچنین آموختید که با چه روشی سایز قلاده را انتخاب کنید. در این مطلب می خواهیم انواع قلاده برای سگ ها را معرفی کنیم و نقاط قوت و ضعف هر نوع را بیان کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید یک قلاده مناسب تهیه کنید.

انواع قلاده برای سگ ها

برای راحتی کار ما قلاده ها را به 2 دسته قلاده های کتفی و گردنی تقسیم می کنیم.

قلاده کتفی:

این قلاده ها به دور بدن و کمر سگ بسته می شوند و به همین دلیل به اسم های قلاده کمری و قلاده بدنی نیز معروف است. قلاده های کتفی باعث می شود که سگ ها راحت تر باشند و در نتیجه هیچ فشاری به گردن و بخش های حساس بدن وارد نمی شود. اما مسئله این است که این قلاده برای سگ های آموزش ندیده یا در حال آموزش توصیه نمی شود. آن هم به دلیل آزادی عمل بیشتر سگ می باشد. از طریق لینک می توانید چندین قلاده کتفی را در سایزهای مختلف ببینید.

قلاده گردنی:

قلاده های گردنی معروف تر و برای برخی گونه ها هم بهترین است. در واقع هزینه کمتری می خواهد و باعث تسلط بیشتر صاحب یا مربی در حین آموزش یا قدم زدن می شود. اما یکی از مشکلات قلاده گردنی فشاری است که به گردن وارد می کند. این فشار زمانی خظرناک تر می شود که سگ شما هنوز به خوبی آموزش ندیده است و به طور مدام قصد کشیدن قلاده و شما را دارد. تدریجا این فشار بر روی چشم ها نیز اثر منفی می گذارد. به صورت کلی قلاده گردنی قیمت کمتری از قلاده کتفی دارد و استفاده آن برای مربی نیز راحت تر به نظر می رسد. جالب است بدانید که قلاده گردنی تنوع بالایی داشته و در مدل های مختلفی تولید می شود. شما می توانید در مطلب بعدی تحت عنوان “انواع قلاده برای سگ ها (قسمت دوم )” با این مدل ها بیشتر آشنا شوید.

شما طرفدار استفاده از کدام نوع قلاده هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.