عینک آفتابی سگ کالای لوکس یا ضروری

سازمان بهداشت جهانی همواره تاکید داشته که نور خورشید برای چشم انسان مضر است. اما همان اندازه که این نور می تواند برای ما ضرر داشته باشد، می تواند به چشمان توله سگ های دوست داشتنی مان نیز آسیب وارد کند. بنابراین در روز های آفتابی و گرم سال لازم است از عینک آفتابی مخصوص سگ ها، برای توله سگ ها و همچنین سگ هایی که دچار ضعف چشم و یا آب مروارید هستند، استفاده کنید.

استفاده از عینک آفتابی مخصوص سگ ها لازم است؟

به طور کلی استفاده از عینک آفتابی برای سگ ها واجب نیست. اما به نظر دیدن سگ هایی که در زیر سایه بان ها قدم میزنند و عینک آفتابی بر چشم دارند بسیار جالب خواهد بود. چشم سگ ها زیاد هم به نور خورشید حساس نیست. همچنین سگ ها آنچنان عمر نمی کنند که اشعه ماورابنفش خورشید فرصتی داشته باشد تا بر روی آن ها اثر بگذارد. نکته جالب تر این که برخی از نژاد های سگ ها با چشمانی مقاوم به نور به دنیا می آیند.

عینک آفتابی اصلا سودی به همراه دارد؟

اگرچه به نظر می رسد که عینک آفتابی زیاد هم مورد واجبی برای سگ ها نیست اما این را نباید فراموش کنید که سگ هایی که دارای آب مروارید هستند و توله سگ های حدود 6 ماهه باید از آن استفاده کنند. همچنین عینک آفتابی به وضوح بینایی در فضای باز کمک می کند.

نکاتی که هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید

عینک آفتابی هایی که برای سگ ها مورد استفاده قرار می گیرند، با انواعی که توسط ما استفاده می شوند کاملا متفاوت هستند. این عینک ها مخصوص دید سگ ها طراحی شده و عینک شما اصلا برای سگتان مناسب نیست. در تهیه عینک آفتابی برای سگتان باید به نکات زیر نیز توجه کنید.

آن را متناسب با چهره سگ خود انتخاب کنید: در زمان خرید عینک برای سگ خود باید آن را متناسب با چهره سگتان انتخاب کنید. برخی از نژاد ها سری بزرگ و برخی دیگر سری کوچک دارند پس اندازه آن می تواند تاثیر بسیاری در ایجاد حس راحتی در سگ داشته باشد.

نگهدارنده عینک بخرید: همان طور که میدانید سگ ها حیوانات بازیگوشی هستند. عاشق این طرف و آن طرف رفتن هستند. از این رو لازم است برای جلوگیری از افتادن عینک ها از یک نگهدارنده برای عینک استفاده کنید. در کنار خرید عینک می توانید از فروشنده نگهدارنده را نیز تقاضا کنید.

صبور باشید: شاید برای اولین بار که سگ عینک آفتابی را امتحان کند، ترسیده و یا عصبی شود. بنابراین باید شما در استفاده از آن صبور باشید. اولین بار برای چند ثانیه آن را بر روی چشم سگ قرار دهید. سپس آن را برداشته و با استفاده از تشویقی و طرفند هایی که از رفتار سگ خود می دانید، آن را به استفاده از عینک عادت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.