بریدن بال پرندگان کار درستی است؟

صاحب پرندگانی که در خانه از آن ها مراقبت می کنند، همواره برای قطع بال پرندگان خانگی خود دچار سردرگمی می شوند. زیرا دو نظر متفاوت برای این کار وجود دارد که درستی و غلطی انجام آن تنها بستگی به خود شما دارد. ما در اینجا شما را با نحوه این کار و همین طور نظرات مخالف و موافق آشنا می کنیم.

قطع بال پرندگان خانگی واجب است

دسته ای از پزشکان و همچنین آریشگران پرندگان موافق انجام این کار هستند. برخی از پرندگان خانگی از بدو تولد در قفس زندگی کرده و درکی از دنیای بیرون ندارند. همچنین برخی از پرندگان را اگر در خانه رها کنید ممکن است به جاهایی پرواز کنند که سبب آسیب رساندن به خودشان شوند. مثلا پرواز به کانال کولر، افتادن در ظرف غذا، آتش گرفتن با شعله روشن گاز و دیگر مورادی که گزارش شده، همگی سبب می شوند تا صاحبان پرندگان برای ایمن نگه داشتن پرندگان به خصوص اگر بخواهند در خانه آن ها را از قفس بیرون بیاورند، لازم است بال های پروازی آن ها را قطع کنند.

مخالفان نگران بیماری های روحی هستند

افراد مخالف این کار معتقد هستند که قطع بال می تواند سبب بیماری های روحی و جسمی در پرنده شود. او با این کار احساس امنیت کاذب کرده و تحت هیچ شرایطی خطر را جدی نمیگیرد و اگر هم خطری برایش پیش بیاید نمی تواند با پرواز خود را از آن دور کند. بنابراین برخی از افراد تن به این کار نداده و از قطع آن ها جلوگیری می کنند.

تصمیم گیرنده شما هستید

در نهایت تنها شما هستید که برای قطع کردن و یا قطع نکردن بال پرنده خود تصمیم می گیرید. زیرا این کار تماما به محیط خانه و همین طور شرایط شما باز میگردد. اگر فکر می کنید پرنده شما به طور کامل تحت محافظ شما است و یا این که در زمان هایی که شما نیستید در قفسی ایمن قرار دارد، تصمیم با خودتان است که بال های پروازی را قطع کنید و یا نه. البته این را نیز در نظر داشته باشید که این کار را خود در خانه انجام ندهید بلکه آرایشگر های متخصص پرندگان وجود دارند که این کار را بدون آسیب وارد کردن به پرنده شما انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.