باهوش ترین نژادهای سگ کدامند؟ (قسمت اول)

همواره مالکان تمایل دارند که سگ آن ها باهوش ترین و زیرک ترین حیوان باشد و حداکثر ارتباط را با آنان داشته باشند. ذکر این نکته لازم است که در کل سگ ها جانورانی باهوش هستند که هوش آن ها به شکل های مختلفی نمود پیدا می کند. اما برخی از نژادها هستند که از هوش به نسبت بالاتری برخوردارند و یادگیری آن ها به حداکثر می رسد. اگر می خواهید بدانید که باهوش ترین نژادهای سگ کدامند، این مطلب را دنبال و از میان این 5 نژاد هوشمند انتخاب کنید.

باهوش ترین نژادهای سگ کدامند؟

  • Border Colie

این نژاد از سگ بسیار مهربان، چالاک و البته باهوش است. انرژی تمام نشدنی و هوش بالای او یاور همیشگی دامداران کشورهایی مانند اسکاتلند بوده است. چشم و خیره شدن های سگ بوردر کالی معروف است و توسط این ویژگی نظارت کاملی را بر گله خواهد داشت. آموزش پذیری آن بسیار زیاد است و حتی برای این نژاد مسابقاتی نیز برگزار می شود.

  • Poodle

نژاد پودل هفتمین نژاد محبوب در میان سگ ها می باشد. این سگ ها بسیار باهوش و فعال هستند و می توانند برای کارهایی مانند شکار، ردیابی و بازیابی به راحتی آموزش داد و ساعت ها در روز با آن ها خوش گذراند. جالب است بدانید این نژاد لقب سگ ملی کشور فرانسه را به خود اختصاص داده است. پودل ها جزء بهترین نژادهای سگ خانگی نیز هستند که در مطلبی جدا به آن پرداخته ایم.

  • German shepherd

این نژاد آلمانی یکی از باهوش ترین نژادهای سگ می باشند، البته آن ها دومین نژاد محبوب نیز هستند. شهامت، جرئت و هوش آن ها ستودنی است و جذابیت آن ها نیز به همین دلایل است. در آلمان این سگ ها را مثل یک چوپان می شناسند و کاملا با ژرمن شپردها انس گرفته اند. یکی دیگر از جذابیت های هوش این سگ ها، استفاده از آن ها به عنوان سگ پلیس است.

  • Golden Retriever

این نژاد محبوب آمریکایی بسیار باهوش است و گفته می شود که با قلب خود عمل می کند. می کوشد که در همه کارها موفق و سربلند بیرون بیاید. در ورزش ها از مدعیان است و در شکار، ردیابی و ماجراهای پلیسی حرف ها برای گفتن دارند. رفتار دوستانه و صمیمی آن ها به دل هر انسانی می نشیند.

  • Doberman Pinscher

استقامت، سرعت و هوش آن ها برای تبدیل شدن به یک سگ پلیسی تمام عیار کافی است. نژاد دوبرمن پینسچر حتی در جنگ های گوام در سال 1944 نیز به خدمت گرفته شدند و نقش تاثیر گذاری را نیز ایفا کردند. باید در تربیت آن ها کاملا حرفه ای بود و مراقب خوی درندگی آن ها باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.