اهمیت تغذیه در گربه های نژاد اسکاتیش

گربه های اسکاتیش همان طور که از نامشان پیدا است گربه های بومی منطقه اسکاتلند هستند. این گربه ها با توجه به شکل صورت خود بیشتر شبیه به جغد های هوشمند هستند. این گربه ها آنقدر دوست داشتنی و بامزه هستند که دوست دارید چند تا از آن ها را در خانه نگهداری کنید. اما تغذیه گربه اسکاتیش بسیار مهم است. در ادامه به شما می گوییم که چرا این موضوع اهمیت دارد.

اهمیت تغذیه گربه اسکاتیش

گربه های اسکاتیش جزو گربه هایی هستند که اگرچه در زمان توله بودن پر جنب و جوش هستند اما در زمان بزرگسالی بسیار کم تحرک می شوند. همین سبب می شود که دچار اضافه وزن شوند. افزایش بیرویه وزن در این گربه ها می تواند سبب به وجود آمدن بیماری هایی مانند آرتروز، پوکی استخوان و… شود. بنابراین عاقلانه ترین کار این است که پیشگیری کنید تا درمان. بنابراین باید در همان ابتدا گربه خود را در وزن مناسب نگهداشته و به شدت مراقب رژیم غذایی او باشید.

بهترین مواد غذایی برای این نژاد

غذا های خشک که کربوهیدارت و پروتئین پایینی دارند برای این گربه بسیار مناسب هستند. غذا های خشک در نگاه اول گران به نظر می رسند. می توانید با مشورت دامپزشک از ترکیبی از غذا های خشک و تر برای گربه خود استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید سعی نکنید از غذا های خانگی برای تغذیه گربه اسکاتیش استفاده کنید. همان طور که گفتیم غذا های خشک گربه کمی گران قیمت هستند اما اگر بخواهید صرفه جویی کنید، طولی نمی کشد که مجبورید پس انداز خود را صرف دامپزشک برای درمان بیماری های متعدد گربه تان کنید.

بهترین غذا های خشک چه ترکیباتی دارند؟

غذا های خشک زیادی در بازار هستند. پس این بدان معنا نیست که همه آن ها برای گربه شما مناسب است. بنابراین باید برای گربه خود یک استاندار را در نظر داشته باشید. غذای خشک گربه اسکاتیش بهتر است ویژگی های زیر را داشته باشد.

  • در حالت ایده آل، بیش از 30 درصد پروتئین نداشته باشد.
  • هرچه کربوهیدارت کمتر غذا بهتر خواهد بود.
  • بیشترین ماده تشکیل دهنده آن گوشت باشد.
  • همه مواد معدنی که گربه ها و بچه گربه ها به آن نیاز دارند را در خود داشته باشد.

شما تجربه نگهداری از گربه اسکاتیش را دارید؟ چه غذا هایی به گربه های خود می دهید؟ می توانید این موارد را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.