آیا برنج برای تغذیه سگها مناسب است؟

اگر جزء کسانی باشید که در زمینه پت و بخصوص در نگهداری سگ تجربه داشته باشید، بارها این سوال را پرسیده اید که آیا می توانیم به سگ هایمان برنج بدهیم؟ اغلب نظرات مختلفی در این باره وجود دارد، اما متخصصان ما با تکیه بر دانش خود و مراجعه به مقالات معتبر علمی این مطلب را تحت عنوان “باید و نبایدهای تغذیه سگ با برنج” برای شما آماده کرده اند.

آیا سگ ها می توانند برنج بخورند؟

پاسخ این سوال به طور کلی “بله”می باشد. حتی می توان برنج را تا حدی در رژیم غذایی سگ قرار داد تا به طور منظم از آن استفاده کند. ما برنج را به 2 صورت دانه کام و برنج سفید در دسترس داریم و هرکدام با ویژگی هایی خاصی به ثمر می آیند. پس باید دقت کنیم که برنج را به شکل صحیح وارد برنامه غذایی سگ کنیم.

فواید تغذیه سگ با برنج:

برنج یکی از منابع غنی از کربوهیدرات ها و ذخیره انرژی برای بدن می باشد. نبود کلسترول، چربی های مضر و سدیم، برنج را به یکی از منابع غذایی مفید برای سگ های خانگی باوفا تبدیل کرده است که لازم است به صورت متعادل و حساب شده در رژیم آن ها قرار بگیرد. همچنین مغز با کمک مواد داخل برنج عملکرد بهتری نیز خواهد داشت.

مواد معدنی و آلی گوناگون:

برنج می تواند مقدار خوبی از نیاسین، تیامین، کلسیم، فیبر، آهن و ریبوفلاوین را به بدن سگ برساند. از طرف دیگر وجود منابع زیاد نشاسته در برنج که تا روده هضم نمی شوند به رشد باکتری های مفید کمک می کند. این باکتری ها حرکات و تحریکات روده را افزایش می دهند و گوارش را بهبود می بخشند.
برنج قهوه ای مقادیر زیادی فیبرهای نامحلول دارد که می توانند در پیشگیری از ابتلا به سرطان های مختلف موثر واقع شوند. از دیگر سو کمبود سدیم در برنج در از نوسانات و اختلالات فشار خون جلوگیری می کند. حتی برخی بر این باورند که تغذیه سگ با برنج بیماری ها و ناراحتی های معده را التیام می بخشد.

چگونه برنج را در رژیم غذایی سگ بگنجانیم؟

  • توجه به این نکته ضروری است که برنج باید به مقدار کمی به سگ داده شود، زیرا حجم بیشتری از برنج می تواند مشکلاتی را برای سگ ما ایجاد کند.
  • شما می توانید هر کدام از انواع برنج را به برنامه غذایی سگ اضافه کنید، اما پختن آن از نکات ضروری است.
  • استفاده از برنج در هر وعده غذایی توصیه نمی شود و عواقبی به دنبال داشته باشد، پس باید تنوع را رعایت کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.