آشنایی بانژاد دوست داشتنی اسکاتیش

گربه ها انواع مختلف و نژادهای متفاوتی دارند. از این بین گربه اسکاتیش یکی از دوست داشتنی ترین آنها است. گربه اسکاتیش متعلق به کشور اسکاتلند می باشد. این گربه دوست داشتنی با توجه به ویژگی های اخلاقی که دارد می تواند به راحتی با همه کنار بیاید. در ادامه این بخش از مجله پت لاین به معرفی این گربه دوست داشتنی خواهیم پرداخت.

ویژگی های ظاهری گربه اسکاتیش

از نظر جثه در مقایسه با گربه های دیگر، جثه متوسطی دارد. وزن این گربه در نوع نر بین ۹ تا ۶ کیلوگرم است و در نوع ماده تا ۱۳ کیلوگرم هم پیش می رود. قد گربه اسکاتیش بین ۲۵ تا ۳۸ سانتی متر می باشد. طول عمر آنها حدود ۱۵ سال است. گربه اسکاتیش با جثه ای متوسط و پشمالو، چشمانی درشت دارد که بر روی کله ای گرد قرار گرفته است. علت معروف بودن این گربه ظاهر جغد مانند آن است که به دلیل خم شدن گوش هایش به سمت جلو می باشد. به این گربه، گربه اسکاتیش فولد هم گفته می شود و اگر گوش هایش خم نباشد به آن اسکاتیش فولد با گوش صاف گفته می شود که در ایران به آنفولد معروف است. گوش های خم شده و صورت و بدن گرد و تپلی که دارند، آنها را بیشتر شبیه به خرس های کوچولو کرده است تا یک گربه معمولی.

تغذیه گربه های اسکاتیش جزو مواردی است که در جهت شناخت بهتر آن به آن نیاز دارید.

ویژگی های رفتاری

با داشتن یک گربه Scottish شما هیچ وقت احساس تنهایی نمی کنید. این گربه از اینکه در کارهای شما شرکت کند بسیار لذت می برد. همچنین یکی از صفات این گربه، کنجکاو بودن است. باید بدانید این گربه، گربه پر انرژی و فعالی نیست اما بسیار به شیطنت و بازیگوشی علاقه نشان می دهد و دوست دارد بیشتر اوقات در بغل صاحب خود باشد و نوازش شود.

یک ویژگی رفتاری این گربه که در سایر نژادهای گربه ها کمتر یا اصلا دیده نشده است، توانایی نشستن بر روی صندلی است. این گربه ها مانند انسان ها صاف روی صندلی می نشینند که بسیار عجیب است. این گربه ها برخلاف سایر گربه ها مانند قورباغه روی زمین می نشینند. لازم است بدانید که شکل گوش گربه اسکاتیش مانع از برقراری ارتباط و کاهش آن نشده است. این گربه ها بسیار صمیمی و آرام با صاحب خود ارتباط برقرار می کنند.

در نهایت این گربه به مراقبت های زیادی به نسبت نژاد گربه پرشین ندارد. اما باید هفتگی مو های او را شانه کنید. همچنین لازم است که حتما گوش هایش را تمیز کرده و به وضعیت دندان هایش رسیدگی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.